Przejdź do treści

KONFERENCJE

Edukacja Międzynarodowa w Praktyce: Wyzwania i Rozwiązania – 7-8 marca 2025, Wrocław

II Konferencja Forum Szkół Międzynarodowych w Polsce, „Edukacja Międzynarodowa w Praktyce: Wyzwania i Rozwiązania” odbyła się w dniach 7-8 marca 2025 roku, gromadząc edukatorów, liderów szkół, administratorów oraz gości. We wspaniałej atmosferze otwartości i współpracy omówione zostały wyzwania i możliwości związane z edukacją międzynarodową. To dwudniowe wydarzenie skupiło się na kluczowych tematach, takich jak wspieranie współpracy, transparentna komunikacja i podejmowanie decyzji w oparciu o dane, w celu doskonalenia praktyk edukacyjnych.

Uczestnicy wzięli udział w wystąpieniach ekspertów, Pani Annie Vincent oraz Caroline Greener z Centre for Evaluation and Monitoring, Odbyły się dyskusje panelowe oraz sesje warsztatowe dostosowane do różnych poziomów edukacji – od szkoły podstawowej po średnią.

Tematyka objęła m.in. usprawnienie oceniania, przygotowanie uczniów do egzaminów, ramy prawne dla szkół międzynarodowych, adaptację kulturową oraz strategie wspierania edukacji włączającej.

Program położył nacisk na praktyczne rozwiązania, takie jak zarządzanie ocenami przewidywanymi, wsparcie uczniów o zróżnicowanych potrzebach oraz dbanie o dobrostan uczniów w środowiskach wielokulturowych.

W czasie dwóch dni konferencyjnych uczestnicy mieli wiele okazji do nawiązania kontaktu i wymiany doświadczeń oraz zacieśnienia tak ważnej współpracy nad wspólnymi wyzwaniami i projektami

Konferencja FSM to unikalna platforma do wymiany pomysłów, nawiązywania kontaktów i eksplorowania strategii, które uwzględniają specyficzne potrzeby edukacji międzynarodowej w Polsce.


Rozwój i wyzwania edukacji międzynarodowej w Polsce – 20 maja 2024, Warszawa

20 maja 2024 roku odbyła się PIERWSZA W POLSCE konferencja, której celem było omówienie aktualnego stanu prawnego dotyczącego edukacji międzynarodowej, nakreślenie stanu faktycznego oraz wskazanie wyzwań i możliwych regulacji w przyszłości.  

Podczas konferencji omówione zostały obszary tematyczne: 

  1. Podstawy prawne oraz ogólna sytuacji edukacji międzynarodowej w Polsce; 
  1. Definicja szkoły i przedszkola o charakterze międzynarodowym; 
  1. Dokumentacja przebiegu nauczania w szkołach międzynarodowych; 
  1. Egzamin ósmoklasisty – wyzwanie dla obcokrajowców; 
  1. Kwalifikacje kadry pedagogicznej;  
  1. Proces rekrutacji na uczelnie wyższe; 
  1. Edukacja międzynarodowa w kontekście ekonomicznym i politycznym w Polsce. 

 

Uczestnikami wydarzenia były Organy Prowadzące oraz Dyrektorzy szkół podstawowych i ponadpodstawowych, które oferują programy nauczania zatwierdzone przez zagraniczne organizacje międzynarodowe. W Konferencji wzięli również udział przedstawiciele edukacji przedszkolnej.